![fifa-15-messi-new](http://gamesiders.com/wp-content/uploads/2014/08/fifa-15-messi-new-620x330.jpg)
می توان گفت Ea Sports با همان روشی که در E3 حضور یافت در گیمزکام هم همان روش را برای معرفی Fifa 15 استفاده کرد و بخشی از کار خودش را به مایکروسافت سپرد که محتوای انحصاری خود برای بخش Ultimate Team یعنی Legends را نمایش بدهند که البته شاهد نکته جدیدی در این رابطه نبودیم و فقط تفاوت آن با پارسال در تفاوت در بعضی بازیکن ها خلاصه می شد که البته این تغییرات در افراد می تواند برای خیلی ها جالب و جذاب باشد.
Fifa Ultimate Team می توان گفت موفق ترین بخشی است که تا به حال به این سری اضافه شده و برای افرادی که تاکنون این بخش رو به هر دلیلی تجربه نکردند ذکر کنم که روش کار این بخش همانند بخش محبوب Career Mode است با این تفاوت که این بار شما متصل هستید به سرورهای EA و با همه بازیکنان در ارتباط هستید و تیم خود را بایستی از پایه بسازید و با شرکت در مسابقات و تورنمنت های آفلاین و یا آنلاین ( به دلخواه) برای خود سکه جمع کنید تا با استفاده از دارایی خود بازیکن و یا سرمربی برای تیم خود خریداری کنید و به رقابت با تمام بازیکن ها در سطح جهان بپردازید و یک تفاوت اساسی که این بخش نسبت به بخش Career Mode دارد سیستم خرید آن هست که به صورت مزایده ای می باشد و در بین افراد هر کسی پول بیشتری دهد آن آیتم را صاحب خواهد شد.(قابل ذکر است که این بخش برای تمام پلتفرم ها قابل بازی است اما برای کنسول های مایکروسافت دارای مود Legends یعنی بازیکن های قدیمی خواهد بود.)
خب کمی که از کنفرانس Microsoft فاصله بگیریم می رسیم به نکات و ویژگی های جدید Fifa 15 که کم هم نیستند و می توانند جهشی بلند برای این سری بردارند به طور مثال متوجه شدیم که Ea Sports امسال تمرکز و توجه خاصی به لیگ جزیره یا Premier League خواهد داشت و تمام بیست استادیوم تیم های حاضر در این لیگ با ظرافت خاص طراحی شدند و این جور که پیداس چیزی در این زمینه کم نگذاشته اند و نسخه 15 تفاوتی که نسبت به 14 دارد این است که دارای 200 مدل جدید می باشد که شامل بازیکن ها و بقیه آیتم های درون بازی میباشد.
از شواهد که پیداست گویا امسال فیفایی متفاوت را خواهیم دید که حاوی بسیاری از انیمیشن های جدید حرکتی و Emotion های بازیکنی خواهد بود که درگیری ها و برخورد های فیزیکی را جذاب تر خواهد کرد و قابل ذکر است که با توجه به تریلری که EA منتشر کرد درباره دروازه بان ها متوجه شدیم که برای اولین بار در این سری از تکنولوژی موشن کپچر ( Motion Capture ) استفاده شده است که این امر به هر چه بیشتر باور پذیر شدن مسابقات و واکنش های دروازه بان ها کمک می کند و مانند گذشته شاهد واکنش های تکراری از دروازه بان ها نخواهیم بود و واکنش آن ها بستگی به طرف مقابل و ضربه او دارد و در مواقع لازم از دست, پا و سر و … استفاده میکند. بخش انیمیشن احساسات بازیکن ها یا همون Emotions هم دستخوش تغییر شده و بازیکن ها بنا ببر موقعیت خود در بازی مثل عقب افتادن و یا جلو افتادن و یا مرتکب شدن خطا واکنش هایی نشان می دهند حتی گاهی ممکن است با بازیکن مقابل هم درگیر شوند.
یکی از المان های دیگری که در تمام تریلر های منتشر شده از فیفا 15 شاهدش هستیم پویا بودن آب و هوا و تاثیر آن بر کیفیت انجام بازی است مثلا شما در حال انجام بازی هستید و باران در حال بارش می باشد مسلما زمین خیس و لغزنده شد و با هر ضربه ای که به توپ می زنید مقداری آب از زمین بلند می شود و با کلی پیشروی در آخر سر که توپ را به مهاجم تمام کننده می رسانید و با سرعت در حال پیشروی به سمت دروازه هستید آماده برای شوت و باز کردن دروازه هستید که اگر حواستان نباشد و سرعت خودتان را کم نکنید پای بازیکن تان می لغزد و سر خواهد خورد و نقش زمین می شود و ممکن است که موقعیت به کلی از بین برود.
از تغییراتی که شامل حال این سری از زمان ورود به نسل هشتم شده می توان به نمای خارجی استادیوم ها اشاره کرد که واقعا می توان گفت شاهکار شرکت سازنده است که نمای خارجی استادیوم ها را با توجه به مشابه اصل خود طراحی کرده اند که باز هم مانند نکاتی که قبل تر اشاره کردیم می توانند به هر چه بیشتر باور پذیر شدن این بازی کمک کند و این که EA به سمت لیگ جزیره رفته است اصلا مهم نیست و این می تواند اولین گام برای برداشتن در راه تکمیل دیگر لیگ ها نیز باشد و می توان بدون شک امیدوار بود که لیگ های دیگر هم در نسخه های بعدی هر چه بیشتر کامل و کامل تر شوند.
رقابت دیرینه
از قدیم الایام رسم بوده که دو سری PES و Fifa را با یک دیگر از همه لحاظ مقایسه می کنند چون تنها دو سری در تاریخ صنعت ویدیو گیم هستند که توانستند استاندارد های یک بازی ورزشی و مخصوصا فوتبال را حفظ و پیاده کنند که جا داره همین جا از دو شرکت کونامی و EA تشکر کنم (:دی) و اما یکی دیگر از چیزهایی که امسال به شدت مسئولین EA رو نگران کرده این می باشد که سال پیش رقیب خود وارد نسل هشتم نشده بود ولی امسال قضیه فرق می کند و کونامی قرار است با موتور گرافیکی نسبتا جدید خود در نسل جدید یعنی Fox Engine حضور پیدا کند و کار را برای فیفا در چارت فروش سخت تر کند زیرا پارسال تنها بازی فوتبالی که برای نسل هشتم وجود داشت فیفا بود و از این موضوع EA به شدت سود کرد و با این که تقریبا هفت هشت ماهی از انتشار نسخه 14 بازی در نسل هشتم می گذرد اما هنوز هم در چارت فروش حضور دارد. با این وجود فکر نمیکنم که فیفا تا آخر عمر سری خود همچین موفقیتی در فروش خود نخواهد دید اما امسال به جرات می توان گفت فیفا موفق ترین نسخه از لحاظ فنی را به خود خواهد دید.